Vil din forretningsidé arbejde?

Overvej dette en hjemmeopgave for en vordende iværksættere.Hvor godt du gør bestemmer om virksomheden lykkes eller mislykkes.

Opgaven er et forskningsprojekt.Du vil forskning gyldigheden af din forretningsplan. Jeg har tænkt mig at vise dig, hvordan du gør tilstrækkelig forskning før du starter en virksomhed.

Det kan være vanskeligt at måle hvad “passende” egentlig betyder.Her er en tjekliste over nogle elementer, der nogen tilstrækkelig business forskning skal indeholde:

Markedsundersøgelser

Det kan være overraskende, men mange iværksættere starter en virksomhed uden virkelig at forstå markedet de planlægger at tjene.Du skal kende dit marked potentielle størrelse og, igen, hvad slags svar din service eller produkt vil tiltrække:

Demografiske Data

Ikke prøve og sælge noget, medmindre du kender køberne har penge at bruge.Kende tallene bag dit marked, herunder indkomstniveau, alder opdelinger og hvis din målgruppe stigende eller faldende. Kilder af demografiske oplysninger kan omfatte forskellige statslige eller beskatte myndigheder, og på en mere lokale niveau, vælger ruller (uvurderlig, hvis du vil have oplysninger om alder af dit marked mål).

Kundefeedback

Et lige så vigtigt element i markedet forskning er at få en personlig følelse af dine kunder.Spørge, hvad de virkelig værdi, uanset om det er en lav pris, kundeservice eller et bestemt element i dit produkt eller din service. Hvis du geare op en ny virksomhed eller ændring af et eksisterende produkt, spørg hvis din virksomhed kan løse nogle slags vedvarende problem.” Det er virkelig effektiv forskning for at identificere problemer, der ikke bliver løst,”siger Peter Meyer, forfatteren til”Oprettelse og Dominating nye markeder.” “Gør interviews på en regelmæssig basis og, hvis nogen ikke er en kunde, så spørg dem hvorfor ikke. Hvilket produkt kan du tilbyde at gøre dem til en kunde eller hvad problem kan du løse for at nå det samme mål? “

Konkurrence

Et tredje element i markedet forskning er at vide, hvem du er oppe imod.Forvisset du vil være konkurrerer med nogen, så aldrig antage, at du er den eneste virksomhed, der har opdaget en mulighed for… On-site forskning er særligt nyttigt. Observere kunde trafikmønstre, noterer sig op og ned i både antallet af kunder, og hvad de køber. Hvis det er en detailforretning, prøv shopping der selv.

Andre muligheder for forskning omfatter besøger en konkurrents website.Hvis en konkurrent sker for at være en offentlig virksomhed, kan du få hvert stykke litteratur, der et offentligt afholdt virksomheden skal levere. Endelig, selv om det er fristende at fokusere på en konkurrents svage steder, betale meget opmærksom på hvad de gør godt. “Forstå, hvordan de gør deres penge,” siger David Gumpert, forfatter til “Hvordan man virkelig starte din egen virksomhed”. “Ikke bare se på hvad de skrue op; Find ud af hvordan de er i stand til at bo i erhvervslivet.”

Prisfastsættelse

Et supplerende element til markedsundersøgelser gør arbejdet for at beslutte, hvad du vil opkræve kunder. Det er vigtigt at få en fornemmelse for at gå priser at forblive konkurrencedygtige.Prissætning konkurrenternes tjenester og data fra handel og faglige sammenslutninger er overordentlig nyttigt. Men, siger Meyer, være opmærksomme på hvert element, der bidrager til din endelige priser eller gebyrer. “Prisen virkelig er mere et markedsføringsværktøj, end det er et køretøj for omkostningsdækning,” siger han. “Folk vil betale mere for en høj værdi produkt eller løsning, så vær sikker på at forskning dine samlede værdi.”

Placering

Dette er særligt kritiske for retail operationer.Spørg enhver potentielle udlejer, hvis de har en mund trafikanalyse på side. Første hånd observation er altid en god indstilling; undersøge walk-in trafik, parkeringspladser og andre nærliggende virksomheder, der kan hjælpe eller hindre din kunde flow. Ikke grundigt afvise spørgsmålet om placeringen, hvis du ikke sælger smykker eller tøj. Et bekvemt placeret office på en prestigefyldt adresse kan være en velsignelse for en start-up konsulentfirma. Gennemse alle tilgængelige købe data og tendenser for folk, der bor i dette område.

Forskning dine omkostninger

At kende dine udgifter er afgørende i estimeringen af hvor meget du skal bringe at bo i erhvervslivet.Forskning fremtidige omkostninger grundigt. Omfatte alt fra løn til leje. I hvert fald det første år eller to, nedbryde disse omkostninger i tre måneders intervaller. Og tilføjer Gumpert, det rent faktisk hjælper for at være lidt makaber når prognoser udgifter: “Ting sandsynligvis kommer til at koste mere end du forventer, ligesom det formentlig vil tage længere tid at jord din første klient, end du forventer.”

Hvad der er nok?

Selv om tilstrækkelig forskning er afgørende for vækst og succes i enhver virksomhed, er der et punkt, hvor nok bliver for meget.Ikke blive så nedsunket i forskning, at du ender med alt for mange oplysninger til at træffe en beslutning. Se at se, hvordan din forskning er båret i virkeligheden. Hvis, for eksempel, du rammer din indkomst mål eller matche, hvad du forventede i walk-in trafik, er din forskning på mærket. Og tilføjer Meyer, tage til efterretning af gentagelse: “Hvis du spørger spørgsmål og du får de samme svar igen og igen, du ved, du er i det rigtige sted.”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *